Navigate

  • No categories

Live blog: Panorama Event Night #4 – Bestiality

W128_581457-Zoro-Feigl

 

Op de zondagavond komt het Impakt publiek nog één keer samen voor de laatste Panorama Event Night #4: Bestiality. De avond wordt geopend door de animatiefilm Mac n Cheese van Tom Hankins, Roy Nieterau, Gijs van Kooten en Guido Puijk. Het afstudeerproject bestaat uit een korte achtervolgings scene die vrij snel meer dan een miljoen views op Youtube wist te vergaren. Onder de fans bevindt zich niemand minder dan 50 cent en dan weet je dat het met je film wel goed zit. Twee van de heren vertellen kort over hoe de film tot stand is gekomen.
Ze worden opgevolgd door een zeer komische, enigszins zwarte animatie film van David O’Reilly met een hoog WTF gehalte. De animatie The External World weet het publiek voor zich te winnen, ook al is er geen touw aan vast te knopen. De maker is niet aanwezig voor iets meer achtergrond en misschien maar goed ook, want dat zou de verwondering over deze absurde wereld mogelijk te niet kunnen doen.
Kevin Boitelle en Sander van Driel aka Opslaan als/save as houden een helder verhaal over de videoclip ‘Gustav’ die ze geregisseerd hebben voor de Utrechtse rapper Mr. Polska. Ze hebben een gelikte Making Off meegenomen die het ontstaansverhaal van de clip laat zien.
Het contrast tussen het hardcore Utrechtse hip hop geweld en de volgende spreker is vrij groot wanneer de bescheiden Britse kunstenaar Rory Pilgrim komt vertellen over zijn werk. Hij geeft een korte introductie in zijn werk, dat onder andere bestaat uit het ongevraagd samenbrengen van een stad in Engeland en Estland. Zijn meest recente project Love in Uganda gaat in op de passieve rol van de katholieke kerk bij de heksenjacht op homoseksuelen in Uganda. Op een komische manier stelt hij de weigering van de kerk om hier een standpunt over in te nemen aan de kaart.
Tot slot komt Zoro Feigl vertellen over zijn fascinatie voor beweging en geeft ons een inkijkje in de wereld van wiegende, dansende en stuiterende machines die hij maakt. Zijn verhaal had moeten starten met een charmant klein stoom machintje maar die heeft wat opstart problemen, het apparaat komt tijdens het verhaal langzaam toch nog tot leven en weet Feigl het publiek te vangen in zijn voorliefde voor beweging.