By theme

Zoeken

Festival Fellow Mercedes Bunz Inaugurele Rede: On Digital Truth vrijdag, 21 oktober 2011

IMPAKT DIGITAL TRUTH_Banner-01
Tijd
14:00-17:00
Waar
Academiegebouw Belle van Zuylenzaal
Prijs
gratis (reserve a place via cfh@uu.nl)

Impakt, Centre for Humanities en de MA Nieuwe Media & Digitale Cultuur van de Universiteit Utrecht presenteren met trots de eerste Impakt Festival Fellow, Dr. Phil. Mercedes Bunz.

Mercedes Bunz (1971 Magdeburg) is een kunsthistoricus, filosoof en journalist. Ze was medeoprichter en hoofdredacteur van het legendarische Duitse magazine De-Bug en werkte van 2009 tot 2011 als media en technologiereporter voor The Guardian.

Als Impakt Festival Fellow is ze in oktober, november en december betrokken bij verschillende academische activiteiten die het thema van het Impakt Festival 2011: The Right to Know uitdiepen. Tijdens deze fellowship gaat Bunz in op digitale waarheden, kritische benaderingen van datavisualisatie en de sociaal-politieke vraagstukken rondom digitalisering en burgerschap. Het eerste wapenfeit van de fellowship is dit event waarin ze haar inaugurele rede geeft getiteld “On Digital Truth.”

INAUGURELE REDE: ON DIGITAL TRUTH

Now what you see is not a test: het digitale publiek is de Westerse samenleving aan het veranderen. Studies tonen aan dat alle generaties hun informa- tie halen door online opzoek te gaan naar nieuws, informatie en entertainment. Door middel van viral video’s, datajournalistiek en datavisualisatie heeft het digitale publiek zijn eigen methodes ontwikkeld om informatie op grote schaal te verspreiden. Hoe werken deze nieuwe informatiedragers?

Wat is de aard van het digitale publiek en kunnen we dit nieuwe digitale publiek net zo serieus nemen als hun voorganger: het journalistieke publiek?

———

Reserveer uw plaats via cfh@uu.nl

Mede mogelijk gemaakt door:

Gemeente Utrecht

Mondriaan Stichting

FedEx

NPN drukkers

One Trackback

  1. [...] courtesy of impakt.nl Tweet Is Transmedia Storytelling the New Digital Marketing? /* [...]