NL

About

IMPAKT presents critical and creative views on contemporary media culture and on innovative audio-visual arts in an interdisciplinary context.

What we do

A brief introduction to who we are: IMPAKT is a media arts organization based in Utrecht and founded in 1988. We present critical and creative views on contemporary media culture and arts, in an interdisciplinary context. Our aim is to identify emerging paradigms in transglobal culture, by focusing on the relationship between society, media, technology and arts. We examine issues around society, digital culture, and media from various angles and within a range of disciplines in the arts, academia, and technology.

We organise activities throughout the year at our venue at Lange Nieuwstraat 4, including IMPAKT Works, a residency programme, and IMPAKT Events, a regular series of presentations and screenings centering on a given theme, movement, or artist. The IMPAKT Channel is a platform where art projects made for the internet are presented, along with curated programmes featuring film and video art. Last but not least, the IMPAKT Archive works on digitising IMPAKT’s screening history back to 1988, when the first IMPAKT Festival was organised. Feel free to have a look.

Our main project is the annual IMPAKT Festival, a five-day multimedia event that includes exhibitions, film screenings, lectures, panels, performances, presentations, and artist talks at locations in Utrecht, the Netherlands.

The IMPAKT Festival 2019 took place from 30 October until 3 November. The festival exhibition “The Sound of One Computer Thinking” was on display from 30 October to 22 December.

Vacancy

This Vacancy is Dutch Only

Omdat het huidig hoofd bedrijfsvoering per 1 februari elders een mooie baan heeft gevonden zoeken we een nieuw hoofd bedrijfsvoering. In de periode januari tot en met maart willen we werken met een interim hoofd bedrijfsvoering met een beperkt takenpakket om per 1 maart of 1 april te kunnen werken met een hoofd bedrijfsvoering die structureel invulling kan geven aan het volledige takenpakket:

IMPAKT presenteert een programma waarin vanuit de kunst gekeken wordt naar de invloed van technologie op onze samenleving. Ons programma biedt kritische en creatieve visies op onze hedendaagse mediacultuur en onze snel digitaliserende wereld. Met een programma dat bestaat uit festivals, exposities, events, internetprojecten en residencies neemt IMPAKT in het Nederlandse en internationale culturele landschap een unieke plek in. Sinds de oprichting in 1988 maakt IMPAKT zich sterk voor vernieuwing, verdieping en kritische reflectie binnen kunst en samenleving. We schenken hierbij bijzondere aandacht aan het verbinden van verschillende maatschappelijke velden zoals kunst, wetenschap en journalistiek. Meer informatie over IMPAKT is te vinden op onze website: impakt.nl

IMPAKT is gevestigd in een karakteristiek pand in het hart van Utrecht, met een ruimte voor exposities en events. De kern van IMPAKT is een klein, hardwerkend team van ca. 3 fte. In de aanloop naar het IMPAKT Festival in het najaar en bij andere grote projecten groeit de bezetting. Stagiair(e)s vormen een wezenlijk onderdeel van de organisatie. Bij de uitvoering van het programma werken ook vrijwilligers mee.

Als hoofd bedrijfsvoering functioneer je direct onder de algemeen directeur en geeft samen met hem leiding aan de organisatie. Je bent verantwoordelijk voor de dagelijkse interne organisatie, de financiën en contracten met kunstenaars, werknemers en partners. Je zorgt voor btw-afdracht, stelt de jaarrekening samen en legt verantwoording af aan subsidiënten. Je stuurt het team aan dat uitvoering geeft aan het jaarprogramma van IMPAKT en stemt benodigde middelen af op te realiseren projecten. Je werft en begeleidt producenten en projectmedewerkers. Je stelt en bewaakt deadlines en beheert budgetten. Je zorgt voor een soepel en efficiënt lopende organisatie waarin medewerkers optimaal functioneren.

We zoeken iemand die ruime ervaring heeft in boekhouding, met financieel inzicht en organisatorisch talent. Iemand die helder communiceert en in staat is overzicht te bewaren. Je hebt affiniteit met de missie van IMPAKT en kan, wanneer nodig, werken op onregelmatige tijden. Je staat stevig in je schoenen en weet hoe je mensen kan motiveren. Ervaring is belangrijk maar ook (jeugdig) enthousiasme en aangeboren talent voor de functie worden meegewogen.

Ben je klaar voor een gevarieerde maar veeleisende baan? Word je gedreven door een passie voor cultuur en een hang naar perfectie? Schrik je niet van hard werken en snel schakelen? Herken je je in bovenstaande vacature? Dan is IMPAKT de plek voor jou en zien we graag je sollicitatie tegemoet!

Bij gelijke geschiktheid gaat onze voorkeur uit naar een kandidaat die in Utrecht woonachtig is. Het betreft een functie voor 24 uur in de week. Het is mogelijk de vacature in te vullen op ZZP-basis of in een dienstverband. De vergoeding is afhankelijk van de ervaring van de kandidaat en manier waarop de functie ingevuld wordt. Dit bespreken we graag als onderdeel van de sollicitatieprocedure.

We ontvangen graag je schriftelijke reactie uiterlijk 3 februari op het adres jobs@impakt.nl, ter attentie van Arjon Dunnewind.

Internships

IMPAKT offers internships in various shapes, durations and fields throughout the year. There’s no deadlines or fixed dates. We see the minimum of a fruitful work placement to be three months. Check the possibilities and our different internship profiles here.

Go to Internship profiles

 

Whether for studies (to obtain ECTs) or to gain professional experience, we are open to receive application. Just fill out our questionnaire.

 

Programming is done by IMPAKT’s artistic leader and (guest) curators. This entails doing a lot of research and keeping in touch regularly with artists and other institutes in the field of audio-visual art and new media. Besides that, there is much to be organised if you want to realise a programme. As an intern you help the artistic and production team with their tasks. This varies from taking over practical things such as finding the location of works to communication with other parties and coordination of residencies. The internships in the production and programme department provide you with the opportunity to gain valuable experience in the world of arts and events and to build up a network. It will help build a notion of the process from concept, to the realisation of an event, festival programme or exhibition. At the same time, provided you take the opportunity, you will be able to see a lot of different works and thereby increase your frame of reference of film/video art.

Volunteers

Volunteers are vital for the IMPAKT festival. Do you want to help us to make this coming edition a success? We are looking for people who want to work in the run-up to, during and / or after the festival for assistance in building / break down, catering, drivers, stage managers, trainees, etc. We have full time functions, but also more flexible services.

Sign up here

 

Colophon

Arjon Dunnewind (General and Artistic Director)

Christine Breur (Head of Management and Production)

Bram Koning (Technical & Exhibition Production)

Lara Stolwerk (Talks)

Simon ‘Cardinale’ Kelaita (Technical Production)

Inez De Coo (Screenings)

Ruben Baudoin (PR & Marketing)

Mariska Van Zanten (Special Projects)

Paul Schmidt (Volunteer Coordinator)

Tessie Van Hintum (Ticketing & Hospitality)

Guido Jansen (Professionals Programme)

Jeroen Witjes (Students Programme)

Michael Van Rosmalen (IT)

Nicholas Polson (Beyond Project)

Bo Mulder (Production And Office Assistant)

INTERNS 2019

Lars Bleijenberg, Leo Cao, Emanuela Ciriaci, Bianca Crichigno Biggs, Victor Evink, Cristina Sánchez Caballero, Jueling Hu, Saskia de Jong, Safa Kamdideh, Ani Kehayova, Gita Lalloo, Felicity Langelaan, Seung-A Lee, Jonas Schupp, Jakub Sepesi, Chrit Verstappen, Julian Hagemeijer, Tessa Landes

2019 and 2020 Funders, Sponsors & Partners


Contact

IMPAKT
Centre for Media Culture
Lange Nieuwstraat 4
3512PH Utrecht

+31 0 30 29 44 493
info@impakt.nl

Board of supervisors

N.R.A. Hille: chairperson and treasurer
F.L.K. Koolen : board member
I.O. de Vries: board member

ANBI