About
IMPAKT [Centrum voor Mediacultuur] biedt een kritische en creatieve kijk op de hedendaagse mediacultuur en op innovatieve audiovisuele kunsten in een interdisciplinaire context.
Over
We onderzoeken vraagstukken op het snijvlak van de maatschappij, digitale cultuur en media vanuit verschillende invalshoeken en disciplines, zoals kunst, wetenschap en technologie.
Ons voornaamste project is het jaarlijkse IMPAKT Festival, een vijfdaags multimedia evenement met tentoonstellingen, filmvertoningen, lezingen, paneldiscussies, performance, presentaties en artist talks op verschillende locaties in Utrecht.
Wij organiseren het hele jaar door activiteiten, zoals IMPAKT Works, een artist-in-residence project, en IMPAKT Events, tentoonstellingen, panels, artist-talks, een regelmatige serie van presentaties en vertoningen die draaien om een bepaald thema, beweging of kunstenaar. Het IMPAKT Channel is een platform waar kunstprojecten gepresenteerd kunnen worden die gemaakt zijn voor het internet, samen met geselecteerde programma’s van film en videokunst.
Bezoek, Tickets en algemene voorwaarden
OPENINGS TIJDEN
Tijdens tentoonstellingen kun je IMPAKT bezoeken van woensdag tot zondag
Openings tijden: 12:00 – 17:00 uur
ADRES
IMPAKT
[Centrum voor Mediacultuur]
Lange Nieuwstraat 4
3512PH Utrecht
+31 0 30 29 44 493
info@impakt.nl
TICKETS
Voor prijzen van specifieke events, verwijzen we je naar de event pagina op deze website.
Voor IMPAKT Tentoonstellingen:
Regulier: €5,-
Korting (Student, CJP, Upas, <18): €4,-
Meer informatie en algemene voorwaarden vind je op onze pagina met bezoekersinformatie:
DIRECTOR & BOARD OF SUPERVISORS
Arjon Dunnewind: directeur bestuurder
Nevenfuncties en -activiteiten: Voorzitter Stichting Pluto, lid adviescommissie cultuur van de Gemeente Rotterdam.
Claas Hille: voorzitter en penningmeester
Nevenfuncties en -activiteiten: filmmaker, beeldend kunstenaar, Yogadocent, Bestuurslid Stichting Lila Sachel, Bestuurslid Stichting Pluto
Frank Koolen: bestuurslid
Nevenfuncties en -activiteiten: Beeldend Kunstenaar, Kerndocent Fine Art Department aan de Hogeschool voor de Kunsten Utrecht (HKU), Bestuurslid Stichting Steltman, Bestuurslid Stichting Lucrative Dumpster Dives, Bestuurslid Stichting OPEN
Imar de Vries: bestuurslid
Nevenfuncties en -activiteiten: Assistant Professor New Media & Digital Culture (Universiteit Utrecht)
Vacatures en Stages
Bij IMPAKT kun je stage lopen met de focus op productie, PR, curatorschap, management, vrijwilligerscoördinatie en archiefwerk. De meeste van deze stages zijn het hele jaar door beschikbaar zonder vaste deadlines of tijdsperioden. Houd er echter rekening mee dat sommige functies op bepaalde tijden van het jaar mogelijk niet beschikbaar zijn, afhankelijk van onze specifieke behoeften voor die periode.
Binnen IMPAKT geloven we in het geven van een gevarieerd takenpakket aan onze stagiaires waarmee ze de vele facetten kunnen leren die werken in het culturele veld met zich meebrengt. Daarom lopen de meeste van onze stagiaires niet alleen een stage gericht op een enkel element, maar zal hun stage een mix zijn tussen verschillende taken. Zo kun je een stage lopen die zowel gericht is op productiewerk als op PR-werk.
Interns bij IMPAKT krijgen een vergoeding voor hun werk. Werk je 32 uur (4 dagen) per week, dan is die vergoeding €236. Bij minder uren passen we de vergoeding aan. Daarnaast kunnen alle reiskosten die je maakt voor je stage vergoed worden.
Team
Arjon Dunnewind (General and Artistic Director)
Froukje van Dooren (Head of Management)
Daniela Tenenbaum (Assistant Curator)
Bram Koning (General and Technical Production)
Michelle Franke (Head of PR & Marketing)
Lars Bleijenberg (PR & Marketing)
Noa-Helena Brown (Internship coördinator)
Sjoerd Dijkstra (Financial Administration)
Manon Falces (Technical Production)
Thomas van ’t Groenewout (Pr & Marketing)
Andrej Kapor (Online Bar Host and Programme Assistance)
Simon Kelaita (Technical Production)
Philine Kreuzer (CODE Production)
Timo Meilof (CODE Production)
Paul Schmidt (Curator and Volunteer Coordinator)
Michael Van Rosmalen (IT and Technical Support)
COOPERATE?
PROPOSALS FOR COOPERATION
We at IMPAKT are happy to receive proposals from artists, makers, thinkers, curators, etc, who are inspired by our diverse programme. In order to make the submission process more efficient, we ask that you go over the link below and submit your proposal via the following form. We can not respond to generic proposals that do not connect with the specific profile and focus points of our organization.
We aim to respond to every proposal we receive. However, due to the volume of proposals that are submitted this is not always possible. Therefore, if you don’t hear from us within two weeks, please assume that we don’t see a possibility to present your work.
Unfortunately, given the amount of proposals we get and the limited resources we have, this is the only way we can deal with this.