EN

Archief

Panorama

PANORAMA 3: CORPORATE PERFECTION

8 december 2005
Locatie: Filmtheater ’t Hoogt
22:00
10 december 2005
Locatie: Filmtheater ’t Hoogt
18:00

Bedrijven met sterke reputaties zijn beter in staat klanten, investeerders en bekwaam personeel aan te trekken. Ze overleven crises die voor andere bedrijven het einde zouden betekenen. Maar hoe kan ook u een sterke reputatie opbouwen en behouden? (uit “Management Studiecentrum”)

The influence of ocular light perception on metabolism in man and in animal
Thomas Draschan & Stella Friedrichs (Duitsland, 2005, 16mm, 05:00 min)
Een found-footagefilm wordt, begeleid door een Italiaanse softporno-soundtrack uit de jaren zestig, twee maal herhaald. Beide keren wordt een reeks  beelden gesynchroniseerd met de soundtrack. De film illustreert hoe ogen licht waar kunnen nemen en toont beelden met een krachtige visuele impact.

Ce qui arrive
collectif_fact (Zwitserland, 2005, video, 05:09 min)
Na de huiselijke omgeving, het stadshart en het winkelcentrum onder de loep te hebben genomen richt collective_fact zich nu op het kantoorleven. In de handen van dit jonge computercollectief uit Genève is een gewone dag op kantoor geen gewone dag op kantoor.

Working Girl
Corine Stübi (Duitsland, 2004, video, 05:30 min)
Werkende meisjes zijn ideale ‘machines’ die onder een dun vernis van hyperfunctionaliteit steeds op het randje verkeren van een hysterie die soms kort tot uibarsting komt om dan snel weer te worden onderdrukt.

Power Play
Cecilia Lundqvist (Zweden, 2004, 10:55 min)
Een animatievideo die uit tien verschillende scènes bestaat, waarin twee mannen tegen elkaar opbieden in het benadrukken van hun mannelijkheid,  gebruik makend van verscheidene attributen in een reeks onzinnige handelingen.

NYC Weights and Measures
Jem Cohen (USA, 2005, video, 06:00 min)
In Jem Cohens film vormt een parade voor astronaut John Glenn het startpunt voor een reis door stadswijken en door de tijd om New Yorks vele  stemmingen te verkennen, van luid en onaflatend tot stemmig en dromerig.

Genève
Augustin Gimel (Frankrijk, 2004, video, 06:00 min)
Individuen worden door de samenleving ritueel geofferd en onderdrukt.

Chronomops
Tina Frank (Oostenrijk, 2004, video, 02:00 min)
De deuren van de perceptie gaan weer eens open, maar nu elektronisch.

Hear Me, Children-Yet-To-Be-Born
Sandy Amério (Frankrijk, 2004, video, 45:00 min)
De film Hear me, children-yet-to-be-born is een experimentele fictiefilm die uitgaat van het principe van het ‘corporate storytelling’. Dit is een praktijk waarbij managers bij grote bedrijven als Nike, Adobe of Disney verhalen vertellen aan werknemers om gewenste gedragingen en gevoelens op te wekken. In Hear me, children-yet-to-be-born vertelt een manager aan een fictieve vergadering een verhaal naar aanleiding van zijn laatste zakenreis naar de Dode Zee. De film is een soort doorsnede van het collectieve Amerikaanse bewustzijn waarin Bijbelse verwijzingen worden vermengd met 11-septemberangsten en managementjargon.


Deel
Website by HOAX Amsterdam