EN

Toolkit Audience Engagement in Hybrid Events

IMPAKT presenteert de resultaten van het DOORS-programma

Als onderdeel van DOORS – Digital Incubator for Museums heeft IMPAKT [Centrum voor Mediacultuur] tussen april 2022 en juli 2023 onderzoek gedaan naar de publiekservaring bij hybride events. In onze nieuwe Toolkit Audience Engagement in Hybrid Events laten we zien hoe we te werk zijn gegaan, wat onze bevindingen zijn en hoe hierop kan worden voortgebouwd.

Sinds de COVID-pandemie loopt IMPAKT voorop bij het experimenteren met online en hybride formats die zowel onsite als online publiek met elkaar verbinden. Onze conclusie was dat we moeten investeren in nieuwe manieren om met ons publiek te communiceren.

Tijdens het DOORS-programma hebben we onderzocht hoe we effectieve relaties kunnen opbouwen met ons hybride publiek voor en na evenementen, afgestemd op de behoeften van de verschillende doelgroepen. Als onderdeel hiervan hebben we rondom drie hybride events geëxperimenteerd met nieuwe vormen van communiceren met ons publiek. De lessen die we hiervan hebben geleerd, zijn verzameld in de Toolkit Audience Engagement in Hybrid Events

In de video geven we een korte achtergrond van ons onderzoek en nemen we je mee door de Toolkit.

Toolkit
De Toolkit Audience Engagement in Hybrid Events dient zowel als leidraad voor organisaties die zelf met hybride events (willen gaan) werken als een reflectie op ons eigen onderzoek. Het laat zien welke keuzes we hebben gemaakt, welke middelen we hebben gebruikt en wat de resultaten waren. In vier stappen wordt je meegenomen door ons proces:
Stap 1: Van doelgroep naar persona
Stap 2: Ontwerp de ervaring
Stap 3: Onderzoek: klopt het ontwerp?
Stap 4: Wat zijn je bevindingen

Bij het uitvoeren van dit onderzoek en bij het maken van de toolkit is IMPAKT geholpen door Ask Your Audience, bureau voor Audience Research & Development.

DOORS – Digital Incubator for Museums
DOORS is een initiatief van Ars Electronica, MUSEUM BOOSTER en Ecsite, gefinancierd door Horizon 2020 van de Europese Unie. Het programma ondersteunt kleine en middelgrote musea en culturele instellingen in het proces van digitalisering en de uitdagingen die daarmee gepaard gaan. Het programma bestaat uit twee fasen en helpt organisaties bij het formuleren en implementeren van digitale pilots om hun digitale strategieën te verbeteren. Fase 1 vond plaats van april tot juni 2022. Tijdens fase 2, van november 2022 tot juli 2023, konden 20 organisaties hun plannen testen onder begeleiding van experts uit de sector.

Vragen?
Voor vragen over dit onderzoek of over de Toolkit kun je mailen naar Thomas van ‘t Groenewout via thomas@impakt.nl


Deel

Residencies & projects archive

Website by HOAX Amsterdam